15 rzeczy, które musisz sprawdzić zanim uruchomisz nową stronę internetową

Codziennie uruchamia się tysiące stron internetowych, których większość jest niedokończona. Dzieje się tak, ponieważ ich właściciele często nie mają nic przeciwko niedoskonałości lub po prostu zapomnieli o wprowadzeniu poprawek. Może to wpłynąć na wiarygodność i autorytet witryny.

Jeżeli jesteś projektantem stron internetowych, programistą lub osobą, której firma niebawem będzie polegać na stronie internetowej, pamiętaj o wymienionych poniżej 15 elementach. Zapewnią one twojej witrynie premierę bez żadnych problemów.

Co powinieneś sprawdzić przed uruchomieniem witryny:

 

1. Kopiowanie strony

Ważne, aby przed uruchomieniem strony internetowej wszystko było napisane i sprawdzone. Częste błędy w kopii, nawet te niewielkie, przyczyniają się do zmniejszenia wiarygodności całej witryny. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza, gdy na stronie internetowej oferujesz usługi swojej firmy.

Przed uruchomieniem strony internetowej musisz również pamiętać, że nie powinno się publikować stron bez rzeczywistej treści. Nigdy nie używaj sformułowań typu „wkrótce”. Upewnij się, że masz już wszystkie ważne dla stron zawartości, takie jak „O nas”, czy „FAQ”.

 

2. Dane kontaktowe

    Jeżeli na stronie internetowej istnieje możliwość zakupienia produktu lub usługi, bardzo ważne jest, aby dane kontaktowe twojej firmy (numer telefonu, e-mail, adres pocztowy) były widoczne. Bez tych informacji strona internetowa może być odbierana jako niezbyt wiarygodna.

     

    3. Meta Opis

      Opisy meta nie odgrywają znaczącej roli w SEO, ale są tym, co widzą internauci w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zobaczą w wynikach wyszukiwania coś, co im się nie spodoba, najprawdopodobniej nie klikną. Właśnie dlatego należy zoptymalizować witrynę tak, aby zawierała treściwy tytuł i opis.

       

      4. Bezpieczeństwo strony internetowej

        Codziennie tysiące stron internetowych jest atakowanych przez hakerów, dla których nie ma znaczenia, czy witryna posiada dużą objętość, czy jest stosunkowo nowa. Dane osobowe i finansowe mogą być wciąż zagrożone. Jeżeli nie jesteś zawodowym programistą, upewnij się, czy osoba kompetentna sprawdziła kod źródłowy twojej witryny pod kątem potencjalnych luk w zabezpieczeniach. Jeżeli jednak sam potrafisz się tym zająć, prześledź najnowsze hacki, pęknięcia, iniekcje SQL i luki XSS.

        Jeśli korzystasz z witryny WordPress, zdecydowanie zalecam zainstalowanie WordFence Security. Powiadomi Cię o zmianach w twojej witrynie, zablokuje nieautoryzowane logowanie, przypomni o rzeczach, które musisz zaktualizować, oraz poinformuje o innych ważnych aspektach dotyczących bezpieczeństwa.

         

        5. Informacje prawne

          Mowa tu o stronach takich jak: Warunki Korzystania z Usługi, Regulamin, Zasady Zwrotów i Polityka Prywatności, w zależności od tego, które z nich dotyczą twojej strony internetowej. Są one ważne, ponieważ osoby korzystające z twojej witryny mogą dzięki nim dowiedzieć się o prawach autorskich, korzystaniu z plików cookies oraz zdobyć informacje o twojej firmie. Jeżeli korzystasz z WordPress, możesz zainstalować wtyczkę „Auto Terms of Service and Privacy Policy”.

           

          6. Uniezależnienie się od języka JavaScript

            JavaScript zapewnia użytkownikowi witryny wiele funkcji, a także jest lekki. Jednak niektóre przeglądarki mają wyłączoną jego obsługę. Zdarza się, że internauci mają ważne powody, aby wyłączyć obsługę JavaScript, ale może się również zdarzyć, że zrobili to niechcący i nie wiedzą, jak to ponownie włączyć. Jeżeli nie zapewnisz niezależności JavaScript, witryna może być uszkodzona lub niekompletna dla niektórych użytkowników.

            Spróbuj wyłączyć JavaScript w przeglądarce i przeglądać swoją witrynę. Jeśli wygląda na zepsutą, musisz to naprawić.

             

            7. Kopia zapasowa

              Twój usługodawca hostingowy najprawdopodobniej będzie przechowywać kopię zapasową twojej witryny, ale nie ufaj mu do końca. Większość hostów internetowych nie jest dobra w utrzymywaniu kopii zapasowych, chyba że płacisz im setki lub tysiące dolarów każdego miesiąca. Ustaw zadanie cron, w zależności od potrzeb, na nocne lub cotygodniowe tworzenie kopii zapasowych. Dzięki temu kopie zapasowe będą zapisywane w lokalizacji niezależnej od hosta.

              Jeśli używasz WordPressa, możesz zainstalować wtyczkę o nazwie Dropbox Backup, która pobierze całą twoją bazę danych i automatycznie, w twoich własnych odstępach czasowych, zapisze ją na twoim koncie Dropbox.

              Dostępnych jest wiele innych wtyczek, a my stworzyliśmy listę najlepszych wtyczek do tworzenia kopii zapasowych WordPress: https://onextrapixel.com/wordpress-backup-plugins/.

               

              8. Kompatybilność międzyplatformowa

                Błąd początkującego polega na tym, że nie sprawdza on responsywności swojej strony na kilku urządzeniach i na różnych ekranach. To, że twoja strona wygląda dobrze w twojej przeglądarce (jakkolwiek zmienisz jej rozmiar), nie oznacza, że będzie dobrze wyglądać na ekranie każdego urządzenia. Aby szybko sprawdzić, czy wygląd witryny dostosowuje się dobrze do każdego urządzenia można użyć funkcji BrowserShots.

                 

                9. Integracja CRM

                  Jeśli celem witryny jest wychwytywanie potencjalnych klientów, wybierz CRM, który można zintegrować ze stroną internetową. Dzięki temu wszystko będzie bardziej płynne i automatyczne. Aby zautomatyzować wysyłanie i etykietowanie swoich subskrybentów, możesz użyć, np. Mailchimp i HubSpot CRM: kiedy ktoś zasubskrybuje twoją listę mailingową, automatyzacja CRM uruchomi się i wyśle e-mailem. Kiedy ktoś odpowie, AKA jest gorącym leaderem, twój CRM postawi tę osobę na wysokim priorytecie i przystąpi do dowolnie zautomatyzowanej konfiguracji.

                  Wiele stron internetowych tego nie robi, przez co traci wielu potencjalnych klientów.

                   

                  10. Projekt obronny

                    Raz na jakiś czas na twojej witrynie pojawi się czkawka i ludzie będą lądować na nieistniejących stronach. Zdarza się nawet, że lądują na stronach, do których nie powinni mieć dostępu. Sprawdź wszystkie możliwe zagrożenia bezpieczeństwa w swojej witrynie i zablokuj publiczny dostęp do nich. Pamiętaj również o tym, że blokując osoby na określonych stronach, musisz im powiedzieć, dlaczego to robisz. W takim przypadku piękna strona 404 przekaże odwiedzającym, że nie powinno ich tam być lub że strona faktycznie nie istnieje.

                     

                    11. SEO

                      Świetna treść jest bardzo ważna, ale jeśli chcesz poprawić swoją pozycję w wyszukiwarkach, pamiętaj o SEO. Przeprowadź badania na temat słów kluczowych, które będziesz wykorzystywać w nagłówkach i treści swojej witryny, a także meta słów kluczowych i opisów.

                       

                      12. Uprawomocnienie

                        Twoje SEO nie będzie miało większego znaczenia, jeśli Twoja witryna nie przejdzie standardowej weryfikacji HTML i CSS. Jest to ważne, ponieważ w ten sposób roboty indeksują Twoją witrynę. Jeśli się to nie uda, wyszukiwarki najprawdopodobniej ustawią twoją stronę internetową na niskim priorytecie i możesz pożegnać się z marzeniami o pozycjonowaniu twojej witryny wysoko w wyszukiwarkach, szczególnie Google.

                         

                        13. Certyfikat bezpieczeństwa

                          Jeśli twoja witryna akceptuje płatności lub pobiera inne istotne informacje od twoich użytkowników, pamiętaj, aby korzystać z ochrony SSL w swojej witrynie. Mimo że zwykli użytkownicy nie rozumieją technicznych aspektów, które się za tym kryją, nadal rozumieją, że protokół SSL lub https jest bezpieczniejszy i że twoja strona internetowa jest godna zaufania.

                           

                          14. Analityka

                            Zauważyłem, że wielu programistów i projektantów uruchamia witryny swoich klientów bez dodawania do nich analiz. Jak możesz zmierzyć skuteczność swojej strony internetowej, jeśli nie masz pojęcia, ile osób ją odwiedza? Jest to podstawowy błąd, tak prosty, że ludzie po prostu nie zwracają na to uwagi. Tak więc, pamiętaj o zainstalowaniu analiz!

                             

                            15. Favicon

                              Nie pozwól, aby ludzie pomyśleli, że twoja strona jest zepsuta! Chociaż favicon nie służy żadnemu celowi, z wyjątkiem tego, że identyfikuje twoją kartę w przeglądarkach, wciąż dużo płaci za jej udostępnienie. Puste favicon na twojej karcie (tak, to ta mała ikona na twojej karcie obok nazwy witryny) sprawi, że ludzie pomyślą, że twoja strona jest nieco niekompletna, co właściwie jest prawdą.

                               

                              Wniosek

                              Powyżej przedstawiliśmy najlepsze sposoby na upewnienie się, że uruchomienie witryny przebiega w sprawny sposób. Oczywiście nawet po zastosowaniu się do wszystkich wskazówek okaże się, że potrzebne będą jeszcze poprawki. Wynika to z faktu życia w świecie nieustannego rozwoju.

                              Aby upewnić się przed uruchomieniem strony internetowej, że wszystko jest w porządku, posługujesz się listą czynności do wykonania, czy wszystko zapamiętałeś?  Podziel się z nami swoją opinią w komentarzach poniżej.



                              Podziel się swoją opinią