5 elementów, które zbudują silne relacje z Twoimi klientami

Historię naszego biznesu opowiadamy za pomocą naszego tonu głosu na blogu i doborze kolorów na naszej stronie internetowej. Nasze ceny, czas reakcji, nasz formularz "Kontakt ze mną" ... wszystko to opowiada historię naszej firmy.

Niektóre firmy opowiadają przerażające lub brzydkie historie. Opowieści niektórych firm bywają też nudne. Te fakty zmusiły nas do zastanowienia się nad elementami, które, jak sądzę, opowiadają bardziej zachęcającą historię firmy - historię, która przyciąga więcej klientów i zapewnia lepsze dochody.

Jeśli jesteś zawodowym blogerem, to oczywiście musisz pisać dobrze. Jednak talent nie jest jedynym, co sprawia, że bloger odnosi sukcesy – ważne jest również mądre pozycjonowanie. To domniemana historia, którą opowiada Twoja firma.

Oto moje przemyślenia na temat pięciu "elementów fabuły", które pomagają blogerom i właścicielom sklepów internetowych przyciągnąć odpowiednich klientów, po właściwej cenie, we właściwych liczbach.

 

Element historii nr 1: Twój głos

W przypadku każdej firmy, ale w szczególności dla właściciela, głos twojego marketingu jest jednym z najważniejszych elementów historii, które posiadasz.

Jak to wygląda dzisiaj na twojej stronie? Brzmisz sztywno i formalnie, czy jesteś luźny i rozmowny? Osobowość, którą wkładasz w swój głos, będzie przyciągać takie same cechy u twoich klientów.

Czy wybory, jakich dokonujesz przyciągają klientów, których oczekujesz?

Zadaj sobie pytanie, jaki jest twój firmowy głos:

  • Nieformalnie zrelaksowany ... czy brzmiący jak wrak pociągu?
  • Wspaniale profesjonalny ... czy spięty?
  • Uroczo przystępny ... czy niechlujny?
  • Uważnie zorientowany na detale ... czy wybredny?
  • Kreatywnie zwinny ... czy rozproszony?

Jest to zawsze kwestia subiektywna. To co dla jednej osoby może wydawać się zbyt spięte i apodyktyczne dla drugiej może być atrakcyjne pod względem szczegółowości.

Jesteś profesjonalistą, więc masz większą kontrolę nad swoim głosem swojej firmy niż zwykli ludzie. Użyj tej umiejętności, aby przekazać rodzaje cech, które chcesz zobaczyć w większości swoich klientów.

 

Element historii nr 2: Twoja strona

Trudno mówić o spotkaniu z informacją i doświadczeniem internetowym, gdy projekt witryny wygląda na nieaktualny od 10 lat.

Nie musisz gonić za każdym trendem w projektowaniu, ale twoja witryna powinna wyglądać aktualnie, niezakłócenie i świeżo. Jako osoba, która wolałaby zajmować się tworzeniem grafiki niż stron internetowych, moim ulubionym narzędziem do projektowania witryn jest atrakcyjny motyw WordPress. 

Są niezawodne, łatwe w obsłudze i oferują dużo profesjonalnej wartości projektowej przy skromnej inwestycji.

 

Element historii nr 3: Twoja wycena

Cena jest jednym z najpotężniejszych niewerbalnych elementów każdej historii biznesowej.

American Express opowiada inną historię niż Visa. Châteauneuf-du-Pape opowiada inną historię niż Two-Buck Chuck. Mercedes opowiada inną historię niż Kia. Teraz Visa, Two-Buck Chuck i Kia to wszystko, co wielu konsumentów wybiera, a nawet lubi.

Ale uwierz mi, nie chcesz być jak Two-Buck Chuck.

Kiedy sprzedajesz usługi, sprzedajesz jednocześnie swój czas. Godziny twojego życia – jedyna rzecz, której nie jesteś w stanie zdobyć. Sprzedaż tych godzin o obniżonej cenie nie ma sensu.

Oczywiście, jeśli dopiero zaczynasz, nie powinieneś spodziewać się takiego samego wynagrodzenia, jak ktoś doświadczony. Dlatego twoim priorytetem powinna być ciężka praca, tak, aby stać się coraz lepszym i spędzić na terytorium „Two-Buck Chuck” jak najmniej czasu.

 

Element historii nr 4: Twoja specjalizacja

Czy jest coś, co charakteryzuje Twoje działania najlepiej? Czy w swojej branży jesteś zauważalny czy znikasz w gąszczu wielu tych samych firm, usług? Czy Twój model sprzedaży jest kopią innych?

Jeżeli Twoi klienci po zakupie Twoich produktów czy usług mogą pochwalić się o tym znajomym to znaczy, że odrobiłeś swoją pracę domową. 

Postaw na specjalizacje, a zostaniesz zapamiętywany. Wyróżnij się od innych, a łatwiej zagościsz w głowach swoich klientów. Metod i sposobów jest wiele. Nikt z nas nie jest dobry we wszystkim. W czym jesteś dobry? W czym mógłbyś stać się wielki?

Wielu mądrych właścicieli skupia się na określonych, wąskich branżowo tematach. Są na bieżąco, więc mogą reagować jak osoby z autorytetem. A ich honorarium jest znacznie wyższe od wynagrodzenia osób robiących wszystko. Pamiętaj, wszystko czyli nic.

 

Element historii nr 5: Twój profesjonalizm

To jest bardzo stara szkoła… i bardzo mądra.

Kiedy klienci zostawiają zapytanie w formularzu "Skontaktuj się z nami" ... odpowiadasz im? Jak długo ci to zajmuje? Czy twój proces obsługi tych zapytań jest solidny?

Czy przestrzegasz terminów? Zawsze? Czy pracując nad 50 produktem dla klienta nadal wkładasz tyle samo wysiłku i troski, jak na początku waszej współpracy? Szybko odpowiadaj na zapytania klientów. (Nawet tak mała zmiana spowoduje znaczną różnicę w przychodach w ciągu roku.) Idź dalej! Zarządzaj swoimi terminami.

Brak przepustowości dla nowych klientów? Skonfiguruj listę szybkiego oczekiwania na swojej stronie. Dodaj prostego autorespondera, aby poinformować klienta, że połączysz się z nim, gdy tylko będziesz mógł poświęcić mu całą swoją uwagę.

Kiedy chcesz przyciągnąć i zatrzymać wspaniałych klientów, musisz zająć się nimi jak skarbami. Twój wysiłek zostanie zauważony.

Dobrą rzeczą jest to, że będąc zarazem profesjonalnym rzemieślnikiem, jak i specjalistą od spraw marketingu, możesz wybrać, jak klienci będą postrzegać twoją pracę



Podziel się swoją opinią