copywriting

Tworzenie treści blogowych możemy podzielić na dwie kategorie: wpisy gościnne oraz ghostwriting.

Ghostwriting to rodzaj copywritingu, gdzie prawdziwy twórca nigdy się nie ujawnia. Jego zadaniem jest stworzenie tekstu, który stylem i tematyką zgadza się z twórczością blogera. Zamawiający podpisuje się pod stworzonym tekstem swoim nazwiskiem, a prawdziwy autor nigdy się nie ujawnia. Przykra prawda jest taka, że większość twórców nie pisze sama. Oczywiście istnieje wciąż grono blogerów, którzy sami prowadzą bloga od A do Z, jednak jest to taki ogrom pracy, że autorzy na początku zaczęli oddawać proste rzeczy takie jak korekta ortograficzna i stylistyczna, szukanie grafik, a teraz nie jest wcale rzadkim zjawiskiem pisanie blogspotów za kogoś.

Ostatnimi czasy pojawia się bardzo dużo książek znanych osób – aktorów, zwycięzców programów telewizyjnych, trenerów personalnych. Nie każdy z nich urodził się pisarzem… Większość z nich ma po prostu dobrego copywritera, którzy lekkim piórem opisują to, co dana osoba chce przekazać. Dodatkowo coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga. Dlaczego? Jest to możliwość częstszego kontaktu z Klientami – dajemy osobom zainteresowanym naszą firmą znać, co ciekawego się u nas wydarzyło, jakich produktów mogą się w najbliższym czasie spodziewać. Prowadzenie bloga firmowego jest korzystne, bo poprawia naszą pozycję w wyszukiwarce.

Opisy produktów:

Mnogość platform typu PrestaShop, Shoper i inne sprawia, że każdy może założyć swój własny internetowy sklep. W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego nie ma tu jednak ekspedienta, który podpowie, doradzi i zachęci do zapoznania się asortymentem. To rola dobrego, unikalnego opisu.

Mając dwa identyczne produkty, po który sięgniesz chętniej? Ten który ma wyłącznie skopiowany skład z opakowania lub nudną jak flaki z olejem instrukcję obsługi, czy lekki w odbiorze tekst opisujący najważniejsze cechy produktu, wymieniający jego zalety? Bardzo wielu przedsiębiorców przekonało się już, że dobry copywriting reklamowy, to podstawa każdego sklepu internetowego.

Opisy produktów tworzone przez copywriterów wytwarzają w Kliencie potrzebę posiada rzeczy z Twojego sklepu. Odnoszą się do wartości, które są ważne dla Kontrahenta (np. naturalny skład przy kosmetykach, solidna konstrukcja przy narzędziach, niepowtarzalny aromat np. przy kawie), emocji, wspomnień. Słowem – zachęcają do skorzystania z oferty. Nie są ani za długie, ani za krótkie. Do tego zawierają odpowiednie słowa kluczowe, tak że dany tekst bardzo dobrze się pozycjonuje, przez co więcej ludzi ma szansę go zobaczyć. Im wyżej w wyszukiwarce znajdzie się nasza strona, tym większa szansa, że potencjalny Klient na nią wejdzie i dokona zakupów.

Korekty tekstów:

Nie czujesz się pewnie z ortografią i gramatyką, a na zdanie wielokrotnie złożone robisz się cały blady? Każdy zrobi czasami błąd i to wcale nie umniejsza inteligencji czy umiejętnościom. Po prostu żyjemy w biegu, chcemy szybko zanotować pewne rzeczy, więc nie specjalnie obchodzą nas znaki przystankowe, czy sens zdania. A teksty w których są błędy wyglądają nieprofesjonalnie i rażą w oczy.

Warto tu poznać różnicę między korektą a edycją tekstów. Korekta ma na celu jedynie sprawdzenie błędów, bez ingerencji w jego treść. Ma sprawić, że tekst jest napisany poprawnie. Jeśli jest nudny, mało wyrazisty lub nielogiczny – korektor w żaden sposób w niego nie ingeruje. Edycja natomiast polega na twórczym przerobieniu już istniejącego materiału tak, aby był dobry w odbiorze. Edytor zamieni niezrozumiałe słówka na te bardziej “przyjazne” Czytelnikowi, skróci za długie zdania, usunie niepotrzebne dygresje lub też uzupełni temat, jeżeli coś opisane jest zbyt lakonicznie.

Ciężko jest spojrzeć krytycznie na własny tekst – to, co dla nas jest jasne i oczywiste, nie zawsze musi być takie dla innych. Możemy mieć fachową wiedzę, która dla innych będzie nieczytelna, a chcielibyśmy dotrzeć do jak największego grona odbiorców. W takich przypadkach również warto zlecić komuś edycję. Nie tylko wyłapie on drobiazgi takie jak niepotrzebne spacje, przecinki i literówki, ale również powie nam, czy tekst jest zrozumiały i przyjemny w odbiorze.

Przedmiotem zamówienia jest napisanie wpisów na bloga wybranej ilości tekstów oraz 1 tura poprawkowa do wybranego tekstu. Gwarancja przesłania projektu w 24h od momentu dokonania zakupu.

Wynikiem zamówienia są pliki, w formacie .DOC. Cena dotyczy napisania wpisu na bloga o objętości do 1600 znaków ze spacjami (ok. 1 strona A4).

najczęściej projektujemy

Specjalizujemy się w projektach na potrzeby kampanii typu performance. Celem naszych projektów jest angażowanie klientów, perswazja i mierzalne cele, najczęściej nastawione na wywołanie danej akcji.

banery google ads i facebook ads
65%
szablony postów social media
20%
malingi i newslettery
10%
pozostałe projekty graficzne
5%