Banery AdWords w które klikamy – Trendy na 2018 rok

Dobrze zaprojektowany baner reklamowy stanowi najważniejszą część kampanii reklamowej. Należy dobrze skupić się na swoim projekcie i sięgać dużo dalej niż konkurencja.

Podczas każdej rozmowy z klientami rzucamy wyzwanie, aby wyszli poza klasyczny projekt reklam banerowych i wypróbowali nowe rozwiązania. Jeżeli przyjrzymy się dzisiejszym udanym kampaniom z pewnością zauważymy, że ich wspólną cechą jest zupełnie inne podejście.

Dlatego też w poniższym artykule zostaną opisane nowe trendy w projektowaniu banerów reklamowych, które pomogą jak najlepiej wykorzystać kolejną banerową kampanię reklamową. Po zapoznaniu się z artykułem dowiesz się, jak dobrze zaprojektować reklamę banerową, która zwiększy liczbę kliknięć, ale także pomoże w uzyskaniu wyższej pozycji w świadomości marki.

1. Duotone

Niektórzy uważają, że projektowanie duotone jest stosunkowo nowe, albo zbyt stylowe, aby wykorzystać je we własnych banerach reklamowych. A co jeżeli i ty możesz projektować takie banery reklamowe jak chociażby Spotify? 

Według Wikipedii, Duotone stanowi reprodukcję półtonu obrazu, która wydobywa jego środkowe tony. Niemniej w prostszym tłumaczeniu: Duotone to użycie dwóch kolorów.Biorąc pod uwagę, że Spotify wykorzystuje obrazy wielu artystów, trzeba było je przygotować tak, aby wyglądały jakby pochodziły właśnie od Spotify. Dlatego też wykorzystano styl duotone. W ten sposób, nawet jeżeli zdjęcia zrobiono przy użyciu różnych stylów, albo kątów, po włączeniu filtra wyglądały tak jakby pochodziły z tego samego miejsca. Można używać duotone również do swojego tła, a nie tylko do oddzielnego obrazu w banerowych reklamach. Można nawet zmienić styl całej reklamy na styl duotone. 

2. Minimalizm

W internecie, gdzie każdy chce być zauważonym, istnieje nieco inny styl projektowania, który może pomóc wyróżnić się naszemu banerowi w sieci. Jest to styl minimalistyczny. Ale co tak naprawdę jest minimalistyczne? Skąd się wziął taki styl? Kto jako pierwszy go użył? Zacznijmy od definicji: Według Wikipedii minimalizm jest stylem, który wykorzystuje oszczędne elementy projektu. Jeśli spojrzymy na kulturę sztuki wizualnej, ten styl jest ogólnie określany jako „minimal art”, „literalist art” i „ABC art”. Styl ten miał swój początek w zachodniej Europie po II wojnie światowej w latach 60. i na początku lat 70. XX wieku. Wszystko co znajduje się wokół nas ma wpływ na design minimalistyczny, począwszy od konstrukcji sprzętu, samochodów, projektowania stron, czy gier i innych elementów wizualnych.  Zobaczmy zatem jak można wykorzystać styl minimalistyczny w banerach reklamowych. Jak już wspomniano powyżej, internet jest bardzo przepełniony, dlatego też należy używać tylko istotnych elementów w naszych banerowych reklamach, aby użytkownicy chcieli w nie klikać.

Podczas serfowania w sieci nasza zdolność postrzegania jest zdredukowana do zdolności małego dziecka. Biorąc to pod uwagę minimalistyczna zasada ,,mniej znaczy więcej” na pewno zrobi dobre wrażenie. Najważniejszą zasadą w projektowaniu minimalistycznej reklamy banerowej, jest używanie obrazów wysokiej jakości z jednoczesnym wybieraniem tylko najważniejszych elementów, które chcemy dodać do swoich banerów reklamowych. Może masz ograniczoną promocję, a może po prostu chcesz, aby Twoja świadomość marki była znacznie wyższa. Projekty minimalistyczne nie oznaczają używania dużej ilości pustego miejsca, ale przy użyciu bardzo ważnych elementów. 

3. Pastelowe kolory

Większość osób uważa, że znalezienie idealnego tła baneru reklamowego jest bardzo trudne. Wielu projektantów i marketingowców zmaga się z tym elementem w swoich reklamach banerowych.Podczas badań odkryto, że najlepsze banery reklamowe z większą ilością kliknięć, to te, które używają kolorów pastelowych, lub takie które pozostają blisko tożsamości marki. Przyjrzyjmy się zatem bliżej pastelowym kolorom i zobaczmy dlaczego są one istotne i w jaki sposób mogą sprawić, że baner reklamowy będzie bardzo atrakcyjny wizualnie i klikalny. 

 W Wikipedii opisane są pastelowe kolory, które swoją nazwę otrzymały od pasteli, czyli sprzętu dla artystów. Określa się je również jako ,,łagodzące”, ,,miękkie”, ,,neutralne „.  Typowe pastelowe kolory są fioletowe, błękitne, lub różowe. Niemniej w tej palecie jest znacznie więcej kolorów. Pastelowych kolorów można używać podczas projektowania stron internetowych, ilustracji, czy w fotografii. Niemniej jednak najważniejszym zastosowaniem pastelowych kolorów jest zaprojektowanie czegoś, co ma świeży wygląd i nie jest sprane. Z natury ten styl ma uspokajającą i relaksującą atmosferę. Zalecamy używanie go w celu zaprojektowania baneru reklamowego. Pamiętaj jednak, że pozostałe elementy banerów reklamowych powinny współgrać z taką paletą kolorów. 

4. Żywe kolory 

Jak odważne są twoje banery reklamowe? Jak wykorzystujesz w nich kolor? Ta część tekstu przeznaczona jest dla tych, którzy pragną czegoś nowego, interesującego i odważnego, w przeciwieństwie do dotychczas tworzonych banerów reklamowych. W tej części zostaną omówione żywe kolory. Co jest zatem żywe? Jest to przymiotnik opisujący jasny kolor, albo silne uczucie, czy obraz w naszym umyśle, który jest na tyle wyraźny, że można go praktycznie dotknąć. Słowo „żywy” pochodzi od łacińskiego „vivere”, co oznacza „żyć”. Tak więc, aby dokładnie wyjaśnić – żywe jest intensywne. O tym właśnie mowa, gdy mówimy ,,żywe kolory” – intensywne kolory.

Ale co z projektowaniem banerów reklamowych z użyciem żywych kolorów? Jak można wykorzystać tego rodzaju kolory w swoim projekcie banerów reklamowych? Czy nie będzie to zbyt agresywne dla odbiorcy?  Projektując banery reklamowe i szukając odpowiednich kolorów, należy najpierw upewnić się, że wzór jest zbliżony do tożsamości marki. Następnie trzeba przejść do podręcznika identyfikacji marki i odnieść do niej kolory. Świetnym przykładem na użycie żywych kolorów jest Asana. W marce tej zaprojektowano tożsamość w 2015 roku. I okazało się, że charakteryzuje się ona punktami: wzmacniająca, intencjonalna, skuteczna i autentycza. 

Biorąc pod uwagę te punkty, nie tylko przeprojektowali swoje logo, ale także całą platformę interfejsu użytkownika i wybrali te żywe kolory, które widać teraz w ich banerach reklamowych. Główną ideą, którą powinieneś się kierować jest ciężka praca nad tożsamością marki podczas projektowania reklamy banerowych, ale także stanie się widocznym, gdy chcesz spróbować czegoś całkiem nowego.   

5. Native Photos

Native Photos, czyli w tłumaczeniu rodzime zdjęcia zostały świetnie wykorzystane w reklamach banerowych Coca – Coli. Po tym jak marka ta wymyśliła nową kampanię – Taste The Feeling, pokazała światu, że najlepsze efekty wizualne, które można wykorzystać w kampanii to naturalna wizualizacja. Wystarczy spojrzeć na te zdjęcia i od razu widać, że wiele z nich jest bardzo podobnych do tych, które widać na kanale Instagram. 

Dlatego też należy podkreślić, że najlepsza treść nie jest związana z ilością, czy jakością, ale chodzi o to by być prawdziwym. Jeżeli posiadasz dobry smartfon, wybierz się do kawiarni i zacznij robić zdjęcia tamtejszej atmosfery. Zobacz, jak ludzie wchodzą w interakcje, rozmawiaj z nimi i zapytaj ich, co myślą, że są na zdjęciu. Następnie użyj tych zdjęć, wstaw swoje teksty, użyj koloru swojej marki w reklamach banerowych. Bądź wierny swojej marce nie tylko za pomocą logo lub koloru, ale także obrazu i uczucia, które chcesz przekazać.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *