Banery na Facebook'a: rodzaje i wymiary w 2020 roku

Cały czas jestem na Facebooku, przeglądam mój kanał, czytam wiadomości, oglądam zdjęcia znajomych oraz oferty firm i nowinki z branży. Nie jestem sam - z Facebook'a średnio korzysta 1,45 miliarda aktywnych użytkowników dziennie - od dyrektorów generalnych, przez studentów, po firmy.

Pomimo tego, że zasięg Facebooka nieznacznie maleje, to ludzie uwielbiają tę stronę bardziej niż kiedykolwiek – 70% użytkowników Facebooka w samym USA loguje się codziennie na Facebooku, w porównaniu 59% na Instagramie, 38% na Twitterze, 27% na Pinterest i 22% na LinkedIn, według statystyk Pew Research Center.

Wszyscy ci użytkownicy stanowią ogromny potencjał dla marketerów, a Facebook stał się jedną z najlepszych platform reklamowych dla biznesu B2B i B2C. Jest wiele rzeczy, które muszą zadziałać, aby reklama na Facebooku była skuteczna – potrzebujesz odpowiedniego targetowania, świetnego obrazu lub filmu i przekonującej treści. Dzisiaj skupimy się na podstawach czyli z jakich reklam możesz skorzystać, jakie formaty wybrać i jakich błędów unikać na samym początku.

Rodzaje reklam na Facebooku

Niektórzy zapewne są zdania, że samo utworzenie firmowej strony na Facebooku jest wystarczającą promocją. Nic bardziej mylnego. Trzeba jeszcze jakoś sprawić, aby odbiorcy dowiedzieli się, że taki fanpage w ogóle istnieje. Do tego właśnie służą reklamy. Na FB są one dostępne w wielu formatach:

 

1. Film, video na Facebook’u

Forma video często przyciąga potencjalnych klientów i może skutecznie zainteresować ich oferowanymi przez nas produktami. Dobrej jakości film może mieć znaczący wpływ na sprzedaż. Nasze wideo nie powinno zawierać czarnych pasów i musi być w proporcjach 9:16 do 16:9. Ponadto plik nie może być większy niż 4 GB oraz powinien być w jak najwyższej rozdzielczości. Wymiary i specyfikacja: Facebook obsługuje większość typów plików. Zalecane są jednak: kompresja H.264, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie, kompresja dźwięku stereo AAC, szybkość powyżej 128 kb/s.

  • Proporcje filmu: 9:16 do 16:9
  • Zalecana rozdzielczość: Prześlij film o możliwie najwyższej rozdzielczości zgodny z wymaganiami dotyczącymi limitu rozmiaru pliku i współczynnika proporcji.
  • Rozmiar pliku wideo: maks. 4 GB
  • Minimalna długość filmu: 1 sekunda
  • Maksymalna długość filmu: 240 minut
  • Napisy do filmu: Opcjonalne, ale zalecane
  • Dźwięk filmu: Opcjonalne, ale zalecane
  • Tekst: 125 znaków
  • Miniatury filmów zawierające więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.
  • Filmy w formacie pionowym (o współczynniku proporcji większym niż 2:3) mogą być wyświetlane w proporcji 2:3

 

2. Zdjęcie, obraz, grafika

Wymiary i specyfikacja: Czasem, aby przemówić do odbiorcy wystarczy estetycznie opracowana grafika. Musimy zadbać o jej atrakcyjność wizualną i skuteczny przekaz. Zdjęcie musi zostać przesłane w formacie JPG lub PNG z zachowaniem proporcji identycznych jak dla filmu.

  • Typ pliku, format: JPG lub PNG
  • Proporcje obrazu: 9:16 to 16:9
  • Zalecana rozdzielczość: Prześlij obraz o możliwie najwyższej rozdzielczości.
  • Obrazy zawierające więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.
  • Tekst: 125 znaków

Z linkiem:

  • Obrazy przycięte do proporcji 1,91:1
  • Zalecana rozdzielczość: co najmniej 1200 x 628 pikseli
  • Nagłówek: 25 znaków
  • Opis linku: 30 znaków

 

3. Kolekcja, ciąg zdjęć lub filmów

Formą przypomina nieco tradycyjny katalog. Reklama tego rodzaju pozwala potencjalnemu klientowi na częściowe zapoznanie się z ofertą, która może go zainteresować. Składa się z obrazu lub filmu w tle oraz zdjęć oferowanych produktów. Po kliknięciu można przejść do materiału błyskawicznego. Nagłówek nie powinien zawierać więcej niż 25 znaków, a tekst więcej niż 90.

Wymiary i specyfikacja:

Kolekcja zazwyczaj zawiera obraz lub film w tle wraz z kilkoma zdjęciami produktów. Gdy użytkownik klika reklamę w formie kolekcji, przechodzi do materiału błyskawicznego – pełnoekranowego środowiska zwiększającego zaangażowanie i podtrzymującego zainteresowanie oraz zamiar zakupu.

  • Obraz lub film: Obraz lub film w tle, który wyświetla się w reklamie w formie kolekcji, bazuje na pierwszym materiale multimedialnym w pełnoekranowej kanwie.
  • Nagłówek: 25 znaków
  • Tekst: 90 znaków

 

4. Karuzela obrazów, grafik lub zdjęć

Jest to nieco bardziej rozbudowana wersja kolekcji, która pozwala zaprezentować więcej produktów przy pomocy jednej reklamy. Każdy element ma swój odnośnik, wobec czego odbiorca może szybko przejść do strony z produktem. Minimalna liczba elementów to 2, najwięcej może być ich 10. Maksymalny rozmiar zdjęcia to 30 MB. Rozdzielczość powinna wynosić co najmniej 1080×1080.

Wymiary i specyfikacja: Minimalna liczba kart: 2 Maksymalna liczba kart: 10 Typ pliku obrazu: JPG lub PNG Typ pliku wideo: jak w formacie Video Maksymalny rozmiar pliku wideo: 4 GB Długość filmu: maks. 240 minut Maksymalny rozmiar pliku obrazu: 30 MB Zalecana rozdzielczość: co najmniej 1080 x 1080 pikseli Zalecany współczynnik: 1:1 Tekst: 125 znaków Nagłówek: 40 znaków Opis linku: 20 znaków Obrazy zawierające więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.

 

Pozostałe formaty, choć mniej popularne również zasługują na uwagę. Należą do nich: 5. Pokaz slajdów

Ten rodzaj reklamy przypomina film, jednak nie jest materiałem stricte wideo, ponieważ składa się z elementów, które są po kolei odtwarzane w formie pokazu. Pokaz slajdów funkcjonuje na takich samych zasadach jak reklama w formie filmu.

6. Materiał błyskawiczny

Daje odbiorcom możliwość natychmiastowego przejścia do pełnoekranowej wersji naszej oferty. Stosuje się go jako dodatek do reklamy źródłowej i może składać się z wielu elementów.

7. Reklama kontaktowa

Również jest stosowana jako dodatek do reklamy podstawowej. Zawiera formularz, dzięki któremu zainteresowany odbiorca może pozostawić nam swoje dane.

8. Oferta

Jeśli chcesz przyciągnąć klientów, jedną ze sprawdzonych strategii jest zaoferowanie rabatu lub zniżki. Klienci mogą uzyskać w ten sposób kod rabatowy lub kupon, który mogą później wykorzystać przy zakupach online lub przy kasie sklepu stacjonarnego.

9. Promowanie postów

Budowanie społeczności zwiększa nasze szanse na rynku. Promując posty, sprawiamy, że mają one szansę zostać dostrzeżone przez większą liczbę osób.

10. Promowanie wydarzeń

Często w ramach kampanii reklamowej organizujemy eventy. Promowanie wydarzeń pozwala zainteresowanym dodać reakcję, a nam znaleźć potencjalnych chętnych do wzięcia udziału.

11. Zachęcanie do polubień

Może nam pomóc zwiększyć rozpoznawalność strony i zbudować społeczność osób zainteresowanych tym, co publikujemy.

 

Błędy w projektowaniu reklam i zasady ich tworzenia

To, że wiele osób próbuje umieścić reklamę niezgodną z wytycznymi Facebooka, nie ulega wątpliwości. Jakie jednak jeszcze błędy popełniamy? Powinniśmy pamiętać o tym, że materiały promocyjne powinny być wysokiej jakości, czytelne i estetyczne. Odpowiednia rozdzielczość, nieprzeładowanie tekstem, atrakcyjność – to tylko niektóre elementy, które mają wpływ na ostateczny kształt naszej reklamy. W ten sposób łatwiej przyciągnąć uwagę odbiorcy i zapaść mu w pamięć. Nieprzestrzeganie tych zasad może prowadzić do braku zainteresowania publikowanymi treściami.