4 metody na tworzenie i projektowanie banerów do AdWords i Social Media

Skuteczna reklama w Internecie nie jest łatwym zadaniem dla małych i średnich firm o ograniczonych budżetach. Podczas gdy Google i Facebook otworzyły bramy dla małych firm, banery reklamowe wciąż są zmonopolizowane przez większe firmy o dużej sile nabywczej.

Reklama displayowa Google i w social media np. Facebook to wstępnie zaprojektowana reklama wyświetlana na jednej ze stron w rozbudowanej sieci. Reklamy te mogą pojawiać się przed użytkownikami, gdy robią zakupy, robią badania, a nawet oglądają filmy o psach wykonujących sztuczki. Pojawiają się potencjalnym klientom, którzy aktywnie przeglądają internet i mogą bardzo skutecznie przyciągać uwagę, powodować kliknięcia, a co za tym idzie również sprzedaż.

Ale tylko wtedy, gdy są dobrze zrobione.

Ten artykuł ma pomóc Ci w rozpoczęciu pracy z banerami. Niezależnie od tego, czy Twoje banery są przeznaczone do wyświetlania w tradycyjnych reklamach displayowych, czy do remarketingu. Mamy kilka sprawdzonych metod, które pomogą Ci stworzyć najlepiej dopasowaną dla Ciebie kreację.

Masz do wyboru 4 warianty, każdy z nich jest dobry dla odpowiedniej sytuacji np. goniącego terminu, możliwości, Twoich umiejętności i zasobu portfela. Zaczynajmy.

1. Darmowe/ płatne generatory online

W przypadku generatorów banerów nie musisz zatrudniać profesjonalisty – lub nawet być profesjonalistą – aby go stworzyć. Narzędzia generatora są alternatywą dla pracy z agencjami kreatywnymi lub projektowymi lub niezależnymi projektantami. W odróżnieniu od zaawansowanych programów graficznych jak np. Adobe Photoshop istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci tworzyć własne banery za pomocą specjalistycznego oprogramowania lub aplikacji internetowych.

W przeciwieństwie do Adobe Photoshop, narzędzia te nie wymagają wysokich umiejętności projektowych, ale musisz być wystarczająco biegły, aby zrozumieć ich różne ustawienia i funkcje.

W przypadku małej lub średniej firmy, która musi szybko rozpocząć wyświetlanie kampanii reklamowej, wymóg testowania i iteracji może stanowić powód do tworzenia banerów za pomocą tych programów. Na szczęście istnieje kilka aplikacji internetowych, które pomagają zrobić to samo w przeglądarce, za pomocą kilku kliknięć myszką.

Oto kilka z nich:

  1. https://www.bannersnack.com/
  2. https://www.canva.com/create/banners/
  3. https://spark.adobe.com/make/banner-maker
  4. https://bannerwise.nl/
  5. https://www.befunky.com/features/banner-maker/
  6. https://www.mybannermaker.com/
  7. https://snappa.com/create/banners
  8. http://html5maker.com/

Dla kogo: Dla osób, które posiadają podstawowe zdolności graficzne i designerskie, potrafiące dobrać odpowiednie zdjęcie, dopasować ładną czcionkę, znają zasady projektowania banerów takie jak np. zasady projektowania przycisków Call To Action

Zalety: Przy niewielkim abonamencie miesięcznym np. 7$/miesiąc – Bannersnack (czasami nawet za darmo) możesz zaprojektować dowolną ilość banerów, ich formatów i wersji.

Wady: Zaprojektowanie kampanii do AdWords zajmie Ci ok. 2-3h roboczych. Nie znając podstawowych zasad projektowania, zaprojektujesz banery, które spodobają się Tobie ale niekoniecznie klientom, możesz narazić w ten sposób budżet swojej kampanii na straty. Jeżeli przygotowanie prezentacji PowerPoint sprawia Ci problemy to możesz projektując banery generatorem możesz stracić swój cenny czas.

Koszty: Od 0 $ do kilkudziesięciu $ w skali miesiąca

2. Nasz sklep i produkt: Bannery Google AdWords

PixelMarket.pl to sklep z unikalnymi grafikami na zamówienie dla e-commerce czyli w dużej mierze sklepów internetowych. W swojej ofercie mamy ponad 30 różnych produktów wspierających budowanie wizerunku oraz sprzedaży.

Sklep z grafikami łamie dotychczasową formułę zamawiania projektów przez agencję lub freelancerów stawiając na stałe ceny, łatwość zakupów, gwarancję terminu i jakości (specjalizujemy się w określonych elementach tj. grafikach akcji), bezpieczeństwo zakupów i gwarancję zwrotu pieniędzy. Współpraca ze sklepem odbywa się na zasadzie WIN-WIN – opłacone zamówienie musi zostać wykonane w ustalonym terminie (zazwyczaj 24h, gwarantuje to regulamin sklepu), z drugie strony sklep dysponuje w ten sposób środkami na pokrycie kosztów, dzięki czemu może się rozwijać i dostarczać jeszcze lepsze produkty.

Dla kogo: Dla osób, które cenią sobie przewidywalność kosztów (ceny są zawsze takie same, mogą jedynie spadać w przypadku promocji) i nie chcą zajmować się tematem projektowania, interesuje ich gotowy produkt, odpowiadający ich wymaganiom.

Zalety: Konkurencyjne rynkowo ceny. Gwarancja przygotowania projektów w 24h od momentu złożenia zamówienia. Doświadczenie zespołu grafików, którzy specjalizują się w e-commerce i obsłudze sklepów internetowych. Możliwość zgłoszenia swoich poprawek (1 tura) lub przygotowania kompletnie nowego projektu, w przypadku kiedy pierwszy nie spełni oczekiwań klienta. Zniżki dla stałych klientów i partnerów.

Wady: Konieczność zaufania przy pierwszym zleceniu.

Koszty: od 245 zł za komplet 5 formatów banerów (zarówno do AdWords jaki i social media np. Facebook)

3. Generator Google AdWords – Display Ads Builder

Narzędzie do tworzenia reklam graficznych ma wiele różnych funkcji i opcji. Pierwszą decyzją, z którą masz do czynienia, jest typ „szablonu”, który chcesz wykorzystać w swojej kampanii. Dostępnych jest wiele „motywów” i szablonów. Zakładając, że tworzysz standardową reklamę graficzną dla kampanii graficznej, możesz wykorzystać wszystkie opcje lub określone tematy (sezonowe lub specyficzne dla branży opcje). Po wybraniu kategorii reklamy zobaczysz różne szablony wizualne dostępne w każdej sekcji.

W ciągu kilku minut możesz mieć reklamę graficzną stworzoną dla kampanii AdWords. Chociaż jest to bardzo przydatne narzędzie, warto zauważyć, że często posiadanie reklamy profesjonalnie zaprojektowanej i nieco bardziej spersonalizowanej może bardziej się opłacać. Mimo to narzędzie do tworzenia reklam displayowych może być nieocenione, jeśli chcesz:

  • Szybko stworzyć reklamę lub serię reklam
  • Chcesz wyświetlać i wyłączać reklamy sezonowo lub w celu częstej promocji (w tym procesie potrzebujesz kontroli i szybkości)
  • Chcesz przetestować jeden lub kilka nagłówków / podstawowych pojęć i chcesz szybko uzyskać opinię, zanim zaangażujesz zasoby projektowe w budowanie różnych banerów

Dla kogo: Dla osób, które prowadzą kampanię w Google AdWords i nie mają wygórowanych wymagań graficznych, a także posiadają podstawowe zdolności graficzne.

Zalety: Szybka realizacja projektów i niewielkie koszty (związane tylko z poświęconym czasem).

Wady: Zaprojektowanie kampanii zajmie Ci ok. 1-2h roboczych. Bez znajomości zasad projektowania, możesz narazić budżet swojej kampanii na straty. Projekty są dostępne tylko do wykorzystania w kampanii Google AdWords.

Koszty: 0 zł.

4. Wsparcie agencji reklamowej lub interaktywnej

Rynek agencji reklamowych i interaktywnych jest bardzo dynamiczny i plasuje się w czołówce e-commerce w Europie. W samej Polsce znajdziesz blisko 35 000 firm oferujących te usługi (dane z Panorama Firm). Zatrudniając agencję na pewno trafisz na wiele talentów i znakomitych specjalistów, które swoim doświadczeniem i wiedzą przyczynią się do realizacji Twoich celów.

Z racji tego, że współpraca z agencjami ma bardziej charakter „butikowy”, przy jej wyborze musisz również uważać na kilka kwestii: dostępność oraz terminy, umowa o współpracy, portfolio i zespół projektowy, który zajmie się Twoim zleceniem, pozytywne rekomendacje innych firm czy klientów i przede wszystkim budżet.

Dla kogo: Dla osób, które potrzebują dedykowanej obsługi account managera i które w ramach współpracy z agencją liczą na wykonanie wielu wersji i odmian banerów.

Zalety: Bezpośredni kontakt z opiekunem, w trakcie realizacji zamówienia. Indywidualne podejście. Płatność po wykonaniu zlecenia (często wymagana zaliczka 30-50%). Doświadczony zespół posiadający umiejętności dużo większe niż projektowanie banerów (tworzenie stron internetowych, aplikacji mobilnych, projektów do druku). Możliwość zgłoszenia dużej ilości poprawek. Często wsparcie w prowadzeniu kampanii.

Wady: Czas realizacji uzależniony od aktualnego obłożenia projektami w agencji. Konieczność podpisania umowy i dopełnienia wszelkich formalności.

Koszty: od kilkuset złotych do 1500 zł (w zależności od agencji, jej prestiżu i doświadczenia) za komplet banerów do kampanii.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *