10 super fajnych reklam na Facebooku

Zastanawiasz się, które reklamy na Facebook’u przynoszą najlepsze rezultaty? Planujesz kampanię swojej marki czy firmy, ale nadal nie wiesz co powinna przedstawiać? Brakuje Ci inspiracji, a ostatnia kampania nie przyniosła spektakularnych efektów?

Nic straconego! Zobacz jak robią to inni.

Na Facebooku jest średnio 1,45 miliarda aktywnych użytkowników dziennie – od dyrektorów generalnych, przez studentów, po firmy z najróżniejszymi produktami i usługami. W przypadku marek, samo publikowanie na Facebooku aktualności już nie wystarcza – szczególnie dla tych, którzy dopiero zaczynają. Jednym z rozwiązań jest stworzenie zoptymalizowanych reklam na Facebooku skierowanych do właściwych odbiorców. Zoptymalizowane reklamy mogą pomóc w rozsądnym wydatkowaniu budżetu PPC i uzyskać pozytywny zwrot z inwestycji.

Jak właściwie wygląda zoptymalizowana reklama na Facebooku? Jeśli szukasz świetnych przykładów, jesteś we właściwym miejscu. Nie taki diabeł straszny jak go malują. Poznaj kilka przykładów reklam z Facebook’a, które dzięki dobrze zaprojektowanej grafice i fajnemu przekazowi odniosły sukces.

Urok reklam na Facebooku to przede wszystkim możliwość nieograniczonej, kreatywnej wolności jaką oferuje platforma. Bez względu na to, jaki produkt lub wiadomość reklama będzie prezentować, możesz stworzyć coś, co dokładnie będzie odpowiadało twoim potrzebom oraz oczekiwaniom Twoich klientów.

I nie, nie trzeba być kreatywnym geniuszem, aby to się stało. Dzięki zebranej przez nas dawce inspiracji z poniższych przykładów reklam na Facebooku, możesz lepiej zrozumieć, co sprawia, że reklama „działa”.

  1. Asana
1-Asana-Reklamy-na-facebooku

Nagłówek jest krótki, prosty i bardzo treściwy. Jeśli użytkownicy Facebooka będą czytać tylko nagłówek tej reklamy, zobaczą, że świetne zespoły pracują w Asanie. Dlaczego nie chcieliby zrobić tego samego?

Zaraz po czytelnym przekazie Asana podkreśla, że jednym z podstawowych sposobów, w jaki Asana pomaga zespołom biznesowym, jest przełamywanie dużych celów na mniejsze, wymagające działania kroki. Jeśli widzowie będą nadal czytać resztę reklamy, dowiedzą się, że ich zespół może wykonać więcej pracy w krótszym czasie, korzystając z tego oprogramowania – która firma by tego nie chciała? Na koniec odbiorcy przekonywanie są do założenia konta, ponieważ jest ono bezpłatne i natychmiastowe.

  1. Bombas
2-Bombas-banery-facebook

Zamiast oferować kolejny rabat, Bombas zachęca kupujących do poznania swojej marki dzięki zabawnemu quizowi, który daje 20% zniżki na pierwszy zakup. Jako, że każdy może zaoferować zniżkę, Bombas zastosował innowacyjne podejście, aby zaangażować swoich odbiorców: zapraszając ich do udowodnienia swojej wiedzy o marce i nagradzając ich specjalną ofertą.

Badanie Davida Ogilvy’ego (legenda reklamy) wykazało, że ludzie często czytają obrazy przed przetworzeniem nagłówków i tekstów, dlatego tekst z obrazka powinien zawierać najważniejszą wiadomość, którą odbiorcy powinni zrozumieć. Świetnym pomysłem jest również użycie tekstu z wyrównaniem do lewej strony, ponieważ w taki właśnie sposób naturalnie skanujemy (od lewej do prawej).

Ta reklama na Facebooku ma przede wszystkim zbudować wizerunek marki i poprawić jej świadomość. Zaprosza więc pierwszych klientów, którzy chcą skorzystać z rabatu w wysokości 20%. Ale czym jest Bombas? Gdybym nie znał już tej marki, polegałbym na zdjęciu, które od razu nadaje trochę kontekstu. W tym przypadku ich kontrastowy, przyciągający wzrok design wyraźnie komunikuje: wyróżniamy się skarpetami.

  1. AirAsia
3-AirAsia-banner

Zacznijmy od obalenia mitu, że reklamy na Facebooku muszą być skomplikowane. To promujące statyczne zdjęcie z AirAsia krzyczy „prostotą”, ale posiada wszystkie aspekty skutecznej reklamy.

Co sprawia, że ta reklama działa? Oszczędność w słowa, jasny przekaz oraz słowo mocy „ZA DARMO”. Wystarczy.

  1. NatureBox
4-NatureBox-reklama

Zdjęcie produktów NatureBox zawiera smaczny punkt widzenia, który idealnie nadaje się jako zdrowa przekąska na kolejną imprezę przy filmie, planszówkach czy pokerze.

Dlaczego ta reklama działa? Zdjęcie pokazuje dokładnie to, co dostajesz korzystając z bezpłatnego okresu próbnego. Firma uczciwie informuje Cię o kosztach przesyłki, jako jedynym wydatku, który musisz ponieść aby spróbować ich produktu. Nie zapłaciłbyś 7 zł za możliwość przekonania się czy ich orzeszki są naprawdę tak dobre?

Dodaj do tego zdrowotny aspekt NatureBox i masz przepis na skuteczną reklamę.

  1. Monday.com
5-Monday-com-reklama

Monday.com to narzędzie do zarządzania zadaniami, które obsługuje wiele systemów operacyjnych, zarówno stacjonarnych, jak i mobilnych. Jednak w powyższej reklamie wykorzystano jej zgodność z komputerami Mac, aby „zmiksować” własne logo w oryginalnych kolorach tęczy marki Apple.

W przypadku rozwijających się firm, takich jak Monday.com, dobrym pomysłem jest odwrócenie świadomości marki od ich nazwy. Wypełniając swoje logo słynną kolorystyką firmy Apple, powyższa reklama przyciąga uwagę użytkowników komputerów Mac, którzy rozpoznają te paski w dowolnym miejscu (i mogą użyć nowego narzędzia do zarządzania zadaniami, które działa na ich komputerze).

Dlaczego ta reklama działa? Kolory tęczy wypełniające logo firmy są znane każdemu użytkownikowi Mac. Dla użytkowników komputerów Mac i tych, którzy muszą regularnie organizować swoje zadania, ta reklama jest ważna dla ich stylu życia na wiele sposobów. Reklama zwraca uwagę na zgodność z komputerami Mac, dzięki czemu wrażenia użytkownika produktu są bardziej cenne dla posiadaczy jabłuszek.

  1. Lyft
6-Lyft-Facebook-Ad

Aby zachęcić nowych kierowców do korzystania z aplikacji, Lyft oferuje gwarancję minimalnych zarobków, która eliminuje ogromną barierę uczestnictwa i ryzyka. Pieniądze, w kontekście aplikacji, która ma pomóc w ich zarabianiu są największą siłą przetargową.

Co działa w reklamie Lyft? Pośpiech i niedobór: oba są potężnymi siłami, które zmuszają ludzi do klikania i konwersji. Pierwotna niechęć do strat oznacza, że ludzie mają silniejsze pragnienie, aby nie przegrać/ stracić niż coś wygrać. Warto zwrócić uwagę, że w reklamie słowo „Gwarancja” użyto 5 razy! w każdym możliwym miejscu: nagłówku, grafice czy nawet linku.

  1. Groupon
7-Groupon-Banner-Social-Media

Ta prosta reklama na Facebook’a jest nie do podrobienia dzięki zabawnemu obrazkowi głównego bohatera, który prezentuje unikalną linię produktów sprzedawanych przez Groupon.

To po prostu fajny, kreatywny pomysł na koszulce, który budzi w nas wyobraźnie „kiedy i komu mógłbym taką koszulkę pokazać”. Ludzie doceniają dobre pomysły, a jeszcze bardziej doceniają zawarty w nim humor, którym uwielbiają się dzielić.

  1. Nintendo
8-Nintendo

Nie każda reklama na Facebooku musi wymyślić koło od nowa. Proste wiadomości o sprzedaży, takie jak ta z Nintendo, są nadal skuteczne, o ile są bardzo dobrze dopasowane do określonych odbiorców.

Co sprawia, że ta reklama działa? Kontrastujące, jasne kolory sprawiają, że reklama jest wizualnie uderzająca, a oferta „wrażliwa” na zmiany czasu zachęca do konwersji. Biorąc pod uwagę, że zdjęcia osiągają stosunkowo duże zaangażowanie na Facebooku, zawsze pomocne jest powiązanie oferty z jakimś atrakcyjnym obrazem.

  1. Slack
9-Slack-reklama-social

Abstrahując od tego, że ta reklama jest po prostu ładna i budzi miłe skojarzenia (ludzie bez względu na wiek, lubią bajki, magię i czarodziejskie moce), posiada ona niezbędne elementy w przekazie.

Problem + rozwiązanie: ta reklama na Facebooku wyśmiewa powszechną nienawiść do niepotrzebnych spotkań, a następnie oferuje szybką oszczędność czasu dzięki obietnicy „Lepiej pracować”. Prawdopodobnie nie zauważyłeś nawet swobodnego tonu tej reklamy – co czyni ją niesamowitą. Zamiast mówić o wydajności i usprawnianiu komunikacji lub centralizacji wiadomości, tekst reklamy pozostaje prosty: „Slack łączy całą twoją komunikację w jednym miejscu”. Proste!

Zawsze staraj się używać słów swoich klientów, wchodź głęboko w ich ból (ew … spotkania) i mów prosto do serca, w jaki sposób możesz im pomóc. Dodatkowo zyskaj trochę dodatkowej siły, tworząc hybrydowe obrazy łączące ilustracje wektorowe (grafika) i fotografie (jak ten jednorożec).

  1. Neil Patel
10-Neil-Patel-Facebook-Ad

Uwaga: jeżeli nie znasz jeszcze tego Pana, a trafiłeś na ten artykuł o reklamach na Facebook’u to szybciutko zapisz sobie jego nazwisko i odrób pracę domową. To jakbyś nie widział jeszcze Titanica.

Wracając do reklamy. Zaproszenie do seminarium na temat reklam na Facebooku autorstwa Neila Patela pełne jest dowodów społecznych, które budują zaufanie. Osoby, które czytają tę reklamę, nie będą miały wątpliwości, że ten bezpłatny magnes przyniesie spore rezultaty. Gdzie lepiej reklamować widzę związaną z Facebookiem jak nie na Facebooku?

Zadowoleni i wpływowi klienci to potężna forma dowodu socjalnego, który zapewnia mnóstwo wiarygodności Twojej marce. Tutaj Neil wymienia pięciu poprzednich klientów (prawdopodobnie bardzo rozpoznawalnych). Nie tylko potwierdza, że ​​gra w grę marketingową na wysokim poziomie, ale także zapewnia niezaprzeczalną historię sukcesu.

ZA DARMO: Podobnie jak hasło „POŻAR”! Zwykle powoduje, że ludzie podnoszą głowy zza biurek i panicznie rozglądają się po sali. Dlatego warto włączyć je czasami do swoich reklam. Chociaż nie zalecamy oferowania produktów / usług za darmo, możesz skorzystać z bezpłatnego bonusu do oferty na sprzedaż lub bezpłatnie przekazać informacje.

Neil wybrał interesujący obraz z dużym, zębatym uśmiechem, zrównoważony odpowiednią ilością tekstu, by dostarczyć bogatego w korzyści nagłówka, aby „stać się mistrzem w pozyskiwaniu klientów”.

Podsumowanie:

Dziękujemy, że cały czas jesteś z nami i dotarłeś/aś do końca artykułu. Podziel się z nami swoim komentarzem oraz ciekawymi reklamami, które przyciągnęły ostatnio Twoją uwagę.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *